המחקר (חלקו עצמאי וחלקו שיתופי) ביקש לבחון את הדרכים באמצעותן מוכשרים פרחי הוראה לבצע רפלקציה ביקורתית.
החוקרים השוו שלוש מתודות פדגוגיות כדי לבחון את השפעתן על יכולת הרפלקציה הביקורתית של המורה לעתיד.
נבחנו שלוש אסטרטגיות הוראה שונות: הצבת שאלות, פרוטוקולים שונים, דילמות מעוררות דיון.
מהמחקר עלה כי רפלקציה ביקורתית מאפשרת למורים להבין את המורכבות של הממסד בו הם פועלים תוך בחינת הנחות היסוד שלהם עצמם.
מורים שיהיו מצוידים בכלי הרפלקציה הביקורתית יהיו בעלי יכולת גדולה יותר ליצור שינוי.
693
0
קרא גם:
מודל המניפה להפעלת קמ"ל במערכת החינוך בישראל
מודל המניפה הוא המודל הרווח להפעלת תוכניות של קמל"ד במערכת החינוך בארץ. מודל זה מבוסס בין היתר על עבודותיהם של…
תיאוריה
התאמת מפגשי הקהילה לתקופת המלחמה
פורום המשתלה 🌱 מרכז מובילות, משתתפות וחוקרות העוסקות בתחום קהילות הלמידה. מפגש הפורום האחרון (18.2.24) עסק בהתמודדות עם תכנון הפעילות…
תיאוריה