אהבת את המאמר? ניתן לשתף אותו!

חוסן – Resilience

המונח "חוסן" מתייחס ליכולת של הפרט לנווט ביעילות ולהתאושש ממצוקות, אתגרים או חוויות חיים קשות (Masten et al., 1990). יכולת זו כוללת אפשרות לחזור ממצבים קשים ולמצוא שמחה גם בתוך כאב וקושי (Richardson., & Chew-Graham, 2016). לאנשים בעלי חוסן יש כוח פנימי המאפשר להם להפיק את המיטב מנסיבות שליליות, ובאמצעות תהליך זה, הם לרוב יוצאים חכמים וחזקים יותר. אנשים בעלי חוסן יכולים לא רק לשרוד אתגרים אלא גם לשגשוג לאחר מכן.

פדגוגיה של חוסן היא האמונה שחלק מתפקידו של איש חינוך הוא הגברת החוסן של תלמידיו. מעבר להקניית ידע ומיומנויות דיסציפלינריות, ומעבר לעיצוב זהות ערכית, מורים אמורים לפתח בקרב תלמידיהם את היכולת להתמודד בהצלחה עם הקשת הרחבה של האתגרים שמזמנים החיים לכל אחד ואחת מאתנו (מתוך אתר של המכללה האקדמית חמדת הדרום).

בתקופה הקרובה אנו נחזור לתהליך למידה מרחוק בתקופה של מלחמה. הדבר ידרוש מהמרצים חוסן פנימי משלהם ויחד עם זאת להתייחס לחוסנם של הלומדים.

לפניכם מספר כלים ומקורות בנושא חוסן:

 

 

מקורות מידע:

Masten, A. S., Best, K. M., & Garmezy, N. (1990). Resilience and development: Contributions from the study of children who overcome adversity. Development and Psychopathology, 2, 425-444.

Richardson, J. C., & Chew-Graham, C. A. (2016). Resilience and well-being. Springer.

לקריאה נוספת

2808
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

קרא גם:

תפריט