אהבת את המאמר? ניתן לשתף אותו!

קהילת Digit, בפייסבוק ובווטסאפ (הצטרפתן.ם כבר??), עסקה בשבועות האחרונים בנושאים שונים, שרלוונטיים לדעתנו לקהילות נוספות.

  1. אלימות או אילמות: בתקופה האחרונה התקשורת עסקה באופן אינטנסיבי בנושא האלימות בבתי הספר. שוחחנו על ההד התקשורתי שהעלה את הנושא, על מקור האלימות ועל ההשלכות שלה על התלמידים, על צוותי ההוראה ועל הקהילות שלנו. שוחחנו גם על תפקידנו והאחריות שלנו כהורים, מורים, מחנכים, והצענו שכל אחת ואחד מאיתנו ניקח אחריות אישית על מיגור תופעת האלימות, בבתי ספר ובחברה כולה.
  2. אמון ופגיעות בקהילה: בהמשך לדיון בנושא אלימות, עלה גם נושא הגבולות והאמון בקהילה. שיתפנו תכנים מגוונים של פרופ' ברנה בראון (Brene Brown) העוסקים במרכיבי מנהיגות, בהם המודל "אנטומיה של אמון" בו מפרקת בראון את דפוסי ההתנהגויות המרכיבות את האמון.
    מעונייניםות לשמוע על זה עוד?
    קישור לפודקאסט של ברנה בראון העוסק במודל "אנטומיה של אמון".
    קישור לסרטון של ברנה בראון העוסק בהוראה כיוזמה מנהיגותית.
  3. תיאום ציפיות בקהילה: ציפיות לא רק לכריות. חברות קהילה הציגו דילמה עמה הן מתמודדות וביקשו את עזרת הקהילה בשאלה: כיצד ליצור תיאום ציפיות בקהילה שלהן וכיצד לבנות עם הקהילה שלהן תקנון? הוצעו דרכים יצירתיות ומגוונות ליצירת הסכם קבוצתי, בהן גם הפעילות המקסימה שהשתמשה בסיסמה: ציפיות לא רק לכריות.
  4. המפגש החודשי בזום עסק בהתחלות, חיבורים וגשרים – "נושמת" לעומת "רושמת": תחושות החבריםות החדשיםות בקהילה. שוחחנו על צירוף חברים חדשים לקהילה, התחושות שלהם ושלנו במקום חדש, התמודדות עם הצטרפות חברים חדשים לקהילה בה חברים ותיקים. דיברנו גם על כך שנדרשת גמישות וגם על כך שגם אם נדרש "מאמץ" בחיבור בין ותיקים לחדשים, זוהי הזדמנות מצוינת להתפתחות וצמיחה של הקהילה.
    חברת הקהילה סיפרה במפגש על כך שבקהילה ותיקה היא "נושמת" ובקהילה חדשה היא "רושמת", הגדרה שעוררה בנו השראה ומחשבה על הפניות שלנו ללמידה של תוכן או לתהליך כשאנחנו "חדשים" בקהילה אל מול היכולת להתבונן בחברים ובתהליך הנרקם כשאנחנו "ותיקים".
2201
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

קרא גם:

תפריט