Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

למידה מהפרקטיקה בקמ"ל: חקר שיעור (Lesson study)

דיון בקהילה: מתן משוב חם וקר

61

משוב חם הוא סוג המשוב שכולנו אוהבים לקבל והכי קל לתת. מומלץ לפתוח כל מפגש משוב באמירה חיובית ומדויקת על פעולה או הישג מסוים. ככל שהמשוב החם יהיה ספציפי יותר, כך תהיה השפעתו משמעותית יותר. לדוגמה, משוב כללי כמו "עבודה טובה" פחות יעיל בהשוואה לאמירה מדויקת כגון: "הדרך שבה התחלת את המצגת הייתה ממש יעילה", הוספת נימוק למשוב יכולה להעצים את השפעתו.
משוב חם אינו רק אקט של נחמדות, אלא דרך לגרום למקבל המשוב להרגיש חשוב ומוערך. הוא מהווה בסיס למתן סוגי משוב נוספים ומעמיק את השיח המקדם.
משוב קר, לעומת זאת, מתמקד בשאלות מעוררות מחשבה כמו "אני תוהה מה היה קורה אילו…". שאילת שאלות טובות היא מיומנות חשובה במתן משוב אפקטיבי, אך היא אינה דורש מומחיות מיוחדת. לעתים דווקא שאלה תמימה מצד צופה עשויה להיות מועילה יותר מביקורת מקצועית. לדוגמה, שאלה כמו "אני תוהה כיצד הגעת משלב א' לשלב ב'" עשויה להוביל לתובנות משמעותיות ולהרחבת החשיבה.
השוואה בין משוב חם למשוב קר:

 

סרטון המסביר על סוגי המשוב (באנגלית)

להמשך קריאה

משוב חם וקר

מודל המניפה להפעלת קמ"ל במערכת החינוך בישראל

מודל המניפה להפעלת קמ"ל במערכת…

מודל המניפה הוא המודל הרווח…

מעורבות ומוטיבציה בקהילה מקצועית לומדת

מעורבות ומוטיבציה בקהילה מקצועית לומדת

מעורבות מורים היא מושג מעולם…

התאמת מפגשי הקהילה לתקופת המלחמה

התאמת מפגשי הקהילה לתקופת המלחמה

פורום המשתלה 🌱 מרכז מובילות,…

קהילת מנחי סמ"ל כמודל חדשני לליווי מוסבים מהייטק...
תוכנית סמ"ל (סטאז' מהיי-טק להוראה) הוקמה ב- 2019, והיא תוכנית הדגל של מנהלת "הטובים להוראה" במכון מופ"ת. מטרת התוכנית היא לסייע בתהליך ההסבה של...
wellbeing
העוגן בסערה: תפקידם המתהווה של קהילות מקצועיות לומדות...
מחקר זה דן באתגרים שעמדו בפני הקהילות מקצועיות לומדות דיסציפלינריות (קמל"ד) בישראל, בדרכי התמודדות ובתמורות שחלו בהן עת עברו למפגשים בפלטפורמה דיגיטלית עקב פרוץ...
תוצר של קהילה
ההשפעה של קהילות מקצועיות לומדות (קמ"ל) על המורים המשתתפים בהן היא רב-ממדית, עם שינויים חיוביים בהרגלי חשיבה (Habits of mind) ובפרקטיקות ההוראה, שמובילים בסופו...
Scroll to Top