Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

דיון בקהילה: מתן משוב חם וקר

61

משוב חם הוא סוג המשוב שכולנו אוהבים לקבל והכי קל לתת. מומלץ לפתוח כל מפגש משוב באמירה חיובית ומדויקת על פעולה או הישג מסוים. ככל שהמשוב החם יהיה ספציפי יותר, כך תהיה השפעתו משמעותית יותר. לדוגמה, משוב כללי כמו "עבודה טובה" פחות יעיל בהשוואה לאמירה מדויקת כגון: "הדרך שבה התחלת את המצגת הייתה ממש יעילה", הוספת נימוק למשוב יכולה להעצים את השפעתו.
משוב חם אינו רק אקט של נחמדות, אלא דרך לגרום למקבל המשוב להרגיש חשוב ומוערך. הוא מהווה בסיס למתן סוגי משוב נוספים ומעמיק את השיח המקדם.
משוב קר, לעומת זאת, מתמקד בשאלות מעוררות מחשבה כמו "אני תוהה מה היה קורה אילו…". שאילת שאלות טובות היא מיומנות חשובה במתן משוב אפקטיבי, אך היא אינה דורש מומחיות מיוחדת. לעתים דווקא שאלה תמימה מצד צופה עשויה להיות מועילה יותר מביקורת מקצועית. לדוגמה, שאלה כמו "אני תוהה כיצד הגעת משלב א' לשלב ב'" עשויה להוביל לתובנות משמעותיות ולהרחבת החשיבה.
השוואה בין משוב חם למשוב קר:

 

סרטון המסביר על סוגי המשוב (באנגלית)

להמשך קריאה

משוב חם וקר

מעורבות ומוטיבציה בקהילה מקצועית לומדת

מעורבות ומוטיבציה בקהילה מקצועית לומדת

מעורבות מורים היא מושג מעולם…

התאמת מפגשי הקהילה לתקופת המלחמה

התאמת מפגשי הקהילה לתקופת המלחמה

פורום המשתלה 🌱 מרכז מובילות,…

תפקידן של קבוצות וואטסאפ בפיתוח ידע של קהילות מקצועיות לומדות של מורי כימיה

תפקידן של קבוצות וואטסאפ בפיתוח…

קהילות מקצועיות לומדות נפגשות בדרך…

דפוסי פרידה וסיום קבוצה בקהילה מקצועית לומדת
ההתמודדות עם תהליכי פרידה וסיום קבוצה או קהילה שונה מאדם לאדם ומקהילה לקהילה. אומנם קהילות, לרוב, ממשיכות את פעילותן בשנת הלימודים העוקבת, אך לא...
מודל המניפה להפעלת קמ"ל במערכת החינוך בישראל
מודל המניפה הוא המודל הרווח להפעלת תוכניות של קמל"ד במערכת החינוך בארץ. מודל זה מבוסס בין היתר על עבודותיהם של קבוצת הפיזיקה במחלקה להוראת...
השתתפות במהלך הערכה תשפ"ה – 2025
מנחי ומשתתפי קהילות מקצועיות לומדות יקרים, תודה רבה על הנכונות לסייע לנו במהלך ההערכה לשנת תשפ"ה! המהלך כולל שני שאלונים, האחד מיועד למנחי ומנחות...
Scroll to Top