מעגל הלמידה בקהילה מקצועית לומדת

חברים וחברות בקהילות מקצועיות לומדות (קמ"ל) עוסקים לרוב בשאלות "כיצד נשפר את למידת התלמידים?"; "מה אנו רוצים שהתלמידים ילמדו?"; "איך…
פרקטיקה
לפרטים

חקר הפרקטיקה בקמ"ל: מודל ממ"י

המטרה המרכזית של חקר הפרקטיקות היא לפתח אצל המורים ידע וחשיבה אפיסטמיים על אודות הפרקטיקה: כשירות מורכבת שכוללת מארג של…
פרקטיקה
לפרטים

כלים דיגיטליים ללמידה שיתופית בקהילה

ב-17.2 קיימנו מפגש של קהילת  "Digit – העמקה בקהילות דיגיטליות" עם שלומי אדלשטיין מחברת "חינוכולוגיה". המפגש עסק בשימוש בכלים טכנולוגיים…
פרקטיקה
לפרטים

חקר הפרקטיקה בקמ"ל: שימוש במודל של הסבר מדעי

המטרה המרכזית של חקר הפרקטיקות היא לפתח אצל המורים ידע וחשיבה אפיסטמיים על אודות הפרקטיקה: כשירות מורכבת שכוללת מארג של…
פרקטיקה
לפרטים

7P – כלי עזר לתכנון והערכת הקמ"ל

מודל שבעת ה-P הוא כלי עזר לתכנון והערכת הקהילה המקצועית הלומדת (קמ"ל) שלכם. המודל צמח מתחום הייעוץ הארגוני כחלק ממערך…
פרקטיקה
לפרטים

הכלים הדיגיטליים הבולטים לשנת 2020

אפרת מעטוף פרסמה בבלוג "כלים קטנים גדולים" את רשימת הכלים הדיגיטליים הבולטים והפופולריים לשנת 2020. לצד קהוט (מקום 1) וזום…
פרקטיקה
לפרטים

Genially – איך משתמשים בזה?

Genially הוא כלי עשיר באפשרויות ליצירת מצגות, פעילויות מקוונות וחדרי בריחה. במפגש המצורף, שנערך במסגרת הקורס שלנו למנהלי קהילות מקצועיות…
פרקטיקה
לפרטים

קנבס לקהילה מקצועית לומדת

קנבס הקהילה הוא כלי לבנייה ולהפעלה של קהילה חדשה, וכן לניתוח ולשיפור עבודתה של קהילה קיימת. הכלי פותח במקור עבור…
פרקטיקה
לפרטים

מודל SMART

אחד האתגרים שניצבים בפני חברי קמ"ל הוא הגדרת מטרות משותפת. דרך אפשרית לעשות זאת היא באמצעות מודל SMART המסייע להגדיר…
פרקטיקה
לפרטים

מתווה היוועצות

שימוש במתווה היוועצות מאפשר למשתתפים לחשוב באופן רחב יותר על סוגיה מסוימת. למתווה שתי מטרות עיקריות: פיתוח יכולת של המשתתפים…
פרקטיקה
לפרטים

מסגור מחדש

מסגור מחדש של סוגיה מאפשר להציע פרספקטיבה חדשה לנושא מסוים ולדון בה. זהו כלי המעודד הרחבה והעמקה בהבנת הסוגיה ובחינת…
פרקטיקה
לפרטים

ייצוגי הוראה ולמידה

מהו ייצוג ואיך כדאי להשתמש בו על מנת לשפר את ההוראה בכיתה? הסרטון הקצר מציג את הכללים לעבודה נכונה עם…
פרקטיקה
לפרטים

משוב דיאלוגי

כיצד ניתן ללמוד מתוך ההוראה בכיתות? כיצד ניתן לפרש מה קורה בשיעור על ידי זיהוי בעיות, הזדמנויות והצעת חלופות דיון,…
פרקטיקה
לפרטים

שאילת שאלות

כיצד להשתמש בשאלות על מנת לקדם הוראה אפקטיבית? ואילו טעויות אנחנו עושים שאנחנו שואלים (יותר מדי) שאלות? צפו בסרטון כדי…
פרקטיקה
לפרטים
תפריט