ההשפעה של קהילות מקצועיות לומדות (קמ"ל) על המורים המשתתפים בהן היא רב-ממדית, עם שינויים חיוביים בהרגלי חשיבה (Habits of mind) ובפרקטיקות ההוראה, שמובילים בסופו של דבר לשיפור בהישגי התלמידים. הערכת ההשפעה של קמ"ל דורשת שיקול דעת זהיר, תוך שמירה על איזון בין אחריותיות לתמיכה. הגישה האפקטיבית ביותר היא גישה שיתופית, רפלקטיבית ורלוונטית, שמשקפת את הערכים והמטרות המרכזיות של הקהילה. הערכה כזו תסייע בהבטחת תהליך מתמיד של שיפור לצמיחה של המורים מבלי להעמיס ולפגוע במוטיבציה שלהם.
התפריט המצורף מפנה למידע תיאורטי רב בנושא ההשפעה של קמ"ל ודרכי ההערכה שלהן, ולדוגמאות לתלקיטים דיגיטליים.