אהבת את המאמר? ניתן לשתף אותו!

הציגו את הקהילה שלכם

"מניפת שח"ר" פועלת כבר שלוש שנים. זוהי קהילה של כעשרים מורים מובילים במתמטיקה, העוסקים בין היתר בהוראת מתמטיקה לכיתות אגף שח"ר (שירותי חינוך ורווחה). המורים בקהילה מגיעים מכל הארץ.

אנחנו נפגשים בשני הרכבים: בהרכב המלא בתדירות של כפעם בחודש, ובקבוצות קטנות הנקראות "אשכולות". במסגרת האשכולות יש לנו הזדמנות לדיון אינטימי יותר בסוגיות שונות, ובפורום המלא אנחנו שואבים חומרים ומסקנות מתוך האשכולות, וגם עוסקים בתכנים חדשים.

לקהילה שלנו כמה מטרות עיקריות:

  • שיתוף ברעיונות, בכלים ובדילמות שאנו נתקלים בהן במהלך העבודה עם האוכלוסייה המיוחדת של אגף שח"ר.
  • תמיכה מקצועית ורגשית זה בזה.
  • הקמת קהילות נוספות ברוח הקהילה שלנו: המורים המובילים פתחו קהילות ברוח המניפה שלנו במוקדים שונים בארץ, לפי אזור המגורים שלהם. אנו מקבלים כלים ורעיונות במפגשים שלנו, ועל בסיסם ובסיס היצירתיות שלנו מובילים קהילות נוספות. מטרתנו היא לשתף ולהעביר הלאה את הכלים, התמיכה והאווירה הייחודית שנוצרה אצלנו בקהילה.

מה מייחד אותנו?

נפגשנו לפני שלוש שנים. קבוצה של אנשים שלא הכירו זה את זה, אבל חלקו תחושה משותפת: אהבה רבה לעבודה שלנו ולתלמידים שלנו, ותחושת מחסור בגוף שמאחד ומקשר בינינו. בזמן שחלף קרו המון דברים מבורכים. החשוב מכולם הוא שמצאנו את הבית שחיפשנו. המניפה מהווה עבורנו מקום מפלט, ואנו חשים בה בבית.

העבודה שלנו אינה פשוטה. אנו מבצעים אותה בהרבה אהבה ותחושת שליחות, אבל העובדה שיש לנו מקום לפרוק, לשאוב כוחות, להכיר אנשים שחולקים את אותן התחושות, לקבל ולתת בהרבה אהבה, עוזרת לנו להמשיך ולהשתכלל במה שאנחנו אוהבים לעשות.

מה שמאוד מייחד אותנו הוא שהצבנו לנו מטרה והתמדנו בה: להתפתח בתחום המקצועי, אבל לא פחות חשוב – לתת מקום לתחום הרגשי. במהלך הזמן הפכנו להיות לפני הכול קבוצת תמיכה, וזה מאוד מיוחד ומבורך.

אירוע משמעותי שקרה במפגשים שלנו השנה

הפכנו לקבוצה מגובשת וקרובה. לא קשה להרגיש את האהבה השוררת בתוך הקבוצה הזו.

באחד המפגשים המקוונים השנה חולקנו לחדרים בזום. בתוך כל חדר, כל משתתף נתן למשתתף אחר מספר טלפון של חבר שמכיר אותו היטב. בהמשך, כל אחד מאיתנו התקשר למספר שקיבל וביקש מהחבר מהעבר השני של הקו לספר על אותו חבר בקהילה. אחר כך סיפרנו לקהילה על החברים בה מבעד לעיניהם של חבריהם הטובים. זו הייתה אחת הפעילויות המרגשות והמקרבות ביותר שעברנו. היה מעניין ופוקח עיניים להכיר את החברים מזוויות נוספות, וכמובן לשמוע על עצמנו מפי חבר טוב, מפי חבר בקהילה – חוויה מרגשת ומעצימה במיוחד.

 מתודה/כלי שעשינו בהם שימוש מוצלח השנה

יש המון… בכל מפגש כולנו יוצאים מצוידים בהרבה שיטות וכלים חדשים. אני בוחרת לשתף במתודה שלמדנו במפגש הראשון שלנו לפני שלוש שנים, ומלווה אותנו עד היום. מדובר ב"מעגל אימון" – שיטה ללמידה וליישום של הקשבה פעילה. במעגל האימון כל אחד בקבוצה מקבל תפקיד. אחד מחברי הקבוצה מספר על דילמה/מקרה שמעסיק אותו, ושאר החברים, לפי התפקידים והכללים הברורים שהוגדרו מראש, מהווים עבורו קודם כול אוזן קשבת, ובהמשך גם משתפים מניסיונם ומעלים יחד רעיונות לקידום ולפתרון. מצאנו שזוהי דרך נעימה ויעילה הרבה יותר ממה שקורה בדרך כלל. אנחנו עושים מעגל אימון בכל מפגש אשכולות שלנו, ומאוד נהנים מהתוצאות.

 מסר לקהילות מקצועיות לומדות אחרות

כמו בכל קבוצה, גם בקהילה הלומדת חשוב לתת מקום לקשר ולרגשות. בדיוק כמו בעבודה עם התלמידים שלנו, שללא ספק מניבה פירות רבים יותר ככל שהקשר שלנו איתם קרוב, מכבד ואוהב יותר, כך גם העבודה בקהילות תביא לתוצאות יעילות יותר ככל שנרגיש בה טוב יותר ונחוש חיבור חזק יותר לשאר החברים.

1075
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

קרא גם:

תפריט