Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

למידה מהפרקטיקה בקמ"ל: חקר שיעור (Lesson study)

פודקאסט – קול הקהילות

מיקרופון
מיקרופון
306

"קול הקהילות" הפודקאסט של מו"פ קהילות מקצועיות לומדות במכון מופ"ת, עוסק בנושאים שונים הקשורים בעולם הקהילות המקצועיות. החל בהגדרות, הבנת הערך של הקהילות ותהליך ההסדרה שלהן, עבור באופן בו רואה המזכירות הפדגוגית את אפיק ההתפתחות המקצועיות הזה, האופן בו הן פועלות ומסייעות לחבריהן, תהליכי הלמידה בקהילות והתמיכה הנפשית והרגשית שהן מציעות לחברי הקהילות בתקופות קשות.
מוזמנות ומוזמנים להאזין! 

טלי ברגלס שפירא

פרק ראשון: על קהילות מקצועיות לומדות. מה זה בכלל? וכיצד מסייעות הקהילות לחבריהן להתפתח וללמוד יחד?

ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם מנהלת מו"פ קהילות מקצועיות לומדות במכון מופ"ת, ד"ר טלי ברגלס-שפירא, על השינויים שחלו בשנים האחרונות בעולם הלמידה המקצועית של מורים. מלמידה בקורסים והשתלמויות, עוברים מורים ומורות רבים ללמוד בקהילה מקצועית לומדת. אך מהי קהילה מקצועית לומדת? ומה הערך שמפיקים חבריה מההשתתפות בה?

פרק שני: על האופן בו משתלבות קהילות מקצועיות לומדות במארג הרחב של התפתחות מקצועית של מורים

ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם מפמ"רית ביולוגיה, הד"ר אירית שדה, ועם מפמ"רית קולנוע ותקשורת, הד"ר איבנה רטנר על האופן בו יותר ויותר תהליכי פיתוח מקצועי מסורתיים הופכים בשנים האחרונות לתהליכי למידה מקצועית בקהילות מורים. צעד זה קורה בעידוד ובהובלת מפקחות המקצוע במשרד החינוך. כיצד רואות מפקחות המקצוע את עתיד הלמידה המקצועית בתחום הדעת שלהן? ומה מפיקים מהתהליך מובילי הקהילות והמורים? כיצד משתלבות קהילות מקצועיות לומדות במארג הרחב של התפתחות מקצועית של מורים?

פרק שלישי: על הסדרה וקהילות צללים

ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם ד"ר שבי גוברין, ראש הרשות להוראה חדשנית ומיטבית במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, שחוקרת תהליכי הסדרה בקהילות מקצועיות לומדות. תוכלו ללמוד על קוהרנטיות בתהליכי מדיניות חינוכית, על קהילות צללים ותרומתן לפיתוח מקצועי ועל תהליכי ההתפתחות וההסדרה של קהילות מקצועיות לומדות בישראל.

פרק רביעי: על למידה מהפרקטיקה בקהילות מורים ובכלל

ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם ד"ר מיקי הוניג, מורה להיסטוריה וחברת צוות במכללת דוד ילין בירושלים ומורה בתיכון הניסויי ארגנטינה ובתיכון הישראלי למדעים ואומנויות על למידה מהפרקטיקה: האופן בו מורים חוקרים את הפרקטיקה שלהם והדברים שניתן ללמוד מחקר זה. בפרק נדונו שיטות שונות לחקר הפרקטיקה והסיבות שלמידה מסוג זה לא נפוצה יותר במערכת החינוך בישראל, אף שיתרונותיה המקצועיים ברורים.

פרק חמישי: על שיח חברתי ופוליטי בקהילה בזמן מלחמה, על חוסן ועל חיים משותפים

ד"ר יונתן מנדלס משוחח עם ענת יונה-עמדי, מנהלת תחום פיתוח מקצועי והכשרת מורים במרכז "אקורד" על קהילות חיים משותפים, על דרכי התמודדות עם שיח מורכב בקהילה בזמן מלחמה, על חדרי מורים וקהילות מעורבות ועל כלים לשיפור החוסן והשלומות.

מודל המניפה להפעלת קמ"ל במערכת החינוך בישראל

מודל המניפה להפעלת קמ"ל במערכת…

מודל המניפה הוא המודל הרווח…

מעורבות ומוטיבציה בקהילה מקצועית לומדת

מעורבות ומוטיבציה בקהילה מקצועית לומדת

מעורבות מורים היא מושג מעולם…

התאמת מפגשי הקהילה לתקופת המלחמה

התאמת מפגשי הקהילה לתקופת המלחמה

פורום המשתלה 🌱 מרכז מובילות,…

דיון בקהילה: פרוטוקול כוונון
מתווה הכוונון (Tuning protocol) הוא כלי גמיש ויעיל המשמש קהילות מקצועיות לומדות לצורך איסוף משוב ממוקד לשיפור יוזמות, מערכי שיעור, ומשימות הערכה. המתווה מבוסס...
דיון בקהילה: שאלות גישוש והבהרה
שאלות הבהרה ושאלות גישוש הן כלים מרכזיים בעבודת קהילות מקצועיות לומדות, המסייעים לניתוח דילמות ולהעמקת החשיבה המשותפת. שאלות הבהרה מתמקדות בהבנת ההקשר והעובדות, ומאפשרות...
דיון בקהילה: מתן משוב חם וקר
משוב חם הוא סוג המשוב שכולנו אוהבים לקבל והכי קל לתת. מומלץ לפתוח כל מפגש משוב באמירה חיובית ומדויקת על פעולה או הישג מסוים....
Scroll to Top