המחקר המצורף נערך בקרב משתתפות קהילת מובילות של מדריכות למתמטיקה ביסודי ממחוז מרכז.
המחקר ביקש לנתח ולאפיין פרקטיקות הדרכה מיטביות מצמיחות: פיתוח מנהיגות מובילה, מציאת הקשר בין למידה לביצועים, הגדרת התפיסות השוררות בקרב מדריכות המתמטיקה ביחס לתרומתה של למידה שיתופית צוותית, פיתוח מקצועי (ידע מיומנויות) ולמידת עמיתים בהיבטים קוגניטיביים ואפקטיביים בעקבות התנסות באסטרטגית משימה תהליכית של בניית מערך הדרכה משולב (היברידי) ויישומו של המערך.
המחקר נערך במתודולוגיה מעורבת.
הממצאים העיקריים:
- נמצא כי קיים קשר חיובי מובהק בין ותק בקהילה לבין מדדי למידה שיתופית ולמידת עמיתים.
- נמצא כי קיים קשר חיובי מובהק בין לקיחת חלק פעיל במשימת הצוות לבין מדדי למידה שיתופית ולמידת עמיתים.
- קיים קשר מובהק בין מדדי פרקטיקות הדרכה מיטבית: למידת עמיתים ולמידה שיתופית לבין ותק בקהילה, ולקיחת חלק פעיל במשימת הצוות.
- ככל שהמדריכה בעלת יותר ותק בקהילה ולוקחת חלק פעיל בתכנון ויישום משימת הצוות (תכנון מערך הנחייה) כך עולים ביצועי פרקטיקות הדרכה מיטביות מצמיחות: למידה שיתופית למידת העמיתים.
- שאר ממדי הפיתוח המקצועי של המדריכה לא נמצאו כקשורים לוותק בקהילה וללקיחת חלק פעיל במשימת הצוות.