המטרה המרכזית של למידה מהפרקטיקה היא לפתח אצל המורים ידע וחשיבה אפיסטמיים על אודות הפרקטיקה: כשירות מורכבת שכוללת מארג של מיומנויות חשיבה ועשייה.
לאור זאת, חקר הפרקטיקה, כמו גם הבנייתה, נשענים על תיאוריות מתחום פיתוח החשיבה. המושג ידע מטה-אסטרטגי שמקורו בתחום החשיבה מתאים לשימוש גם בהקשר של חקר פרקטיקה.
ידע מטה-פרקטי (בהשאלה מידע מטה-אסטרטגי) מתייחס לידע על אודות הפרקטיקה בשלושה היבטים: למה להשתמש בה, מתי להשתמש ואיך להשתמש.
במפגש פורום המשתלה, שנערך ב-23.2.21, הציגו ד"ר מירי דרסלר וד"ר נורית בר יוסף ממרכז "למדע" את חקר הפרקטיקה של ההוראה על פי המודל של הסבר מדעי.