אהבת את המאמר? ניתן לשתף אותו!

הציגו את הקהילה שלכם (שם, תחום דעת, אזור פעילות, מספר משתתפים)

נעים להכיר!
קהילה עתירת מדיה בביולוגיה מונה כ-25 מורים ומורות מכל רחבי הארץ. דרך ההוראה של חברי הקהילה היא הוראה עתירת מדיה (שימוש באמצעי טכנולוגיה ותקשוב שונים), וכך מתבצעת גם בחינת הבגרות. הקהילה מלווה על ידי מרכז המורים הארצי למורי הביולוגיה במכון וייצמן.

מה מייחד את הקהילה עתירת המדיה שלכם?

הקהילה היא קהילה דיסציפלינרית ממוקדת מטרה. ייחודה בשיתופיות – הן בידע הן בתמיכה ובמתן סיוע ומענה מיידיים. החברים נכונים תמיד לעזור זה לזה בפיתוח תכנים עתירי מדיה ייחודיים, בחשיפה לכלים וליישומים חדשים שכדאי להכיר, ביצירה משותפת של יחידות לימוד ובחינות עתירת מדיה, ובשיתוף החומרים עם כלל מורי הביולוגיה בישראל. בנימה ביולוגית אפשר לסכם שייחודנו בעזרה הדדית וב"חילוף חומרים" פעיל ואינטנסיבי.

שתפו באירוע משמעותי שאירע במפגשים שלכם השנה

אחד? היו הרבה… ובכל זאת: לדעת חברי הקהילה, האירוע המשמעותי ביותר היה תהליך ההתגייסות של חברי הקהילה ללימוד כלי עתיר מדיה ויכולותיו, והעברתו לכלל מורי הביולוגיה בתיכון.
הקהילה דנה בדרך המתאימה להטמעת הכלי, ופיתחה יחידת הדרכה מותאמת לכלל המורים. חברי הקהילה התחלקו לזוגות והעבירו סדנאות לקבוצות מורים מכל הארץ. בסך הכול הועברו בהצלחה 22 סדנאות לכ-500 מורים. השיתוף הפורה בין חברי הקהילה גרם לכולנו קורת רוח רבה, והקפיץ את הקהילה ברמת התקשורת וההדדיות. מסקנת החברים הייתה שיש לעודד פעילויות מסוג זה, שבהן הקהילה תורמת לכלל מורי ומורות המקצוע ונתרמת מהדיאלוג עימם.

כיצד פועלת

ספרו על מתודה/כלי שעשיתם בהם שימוש מוצלח השנה כקהילה

שיתוף וחוכמת ההמונים הם כלים המשמשים רבות את הקהילה שלנו. כל סוגיה, שאלה ודילמה הנוגעות לנושאים שהקהילה עוסקת בהם נשאלות במרחב הקהילה, ואנשים מביעים את דעתם וניסיונם עד שמתוך ההצעות מתגבשת תובנה. גם מסמך זה הוא תוצר של חשיבה משותפת שכזו. היכולת לחשוב בקבוצה וליהנות מסינרגיזם בין הרעיונות והדעות מייצגת את הדרך שהקהילה שלנו עברה.
כלי נוסף ופרקטי הוא הכלי שהתמחינו בו השנה, ועבורו פיתחנו את מערך ההדרכה שלנו – היישום My Test Box. כלי זה מאפשר לנו לבנות פעילויות עתירות מדיה ובחינות עתירות מדיה, באופן ידידותי ללומד. הכלי מאפשר משוב מהיר לתלמיד ומלווה במערכת ניהול למידה. אפשר להעביר את הפעילויות למורים חברים, וניתן לערוך אותן בכל עת. בכלי זה פותחו השנה פעילויות רבות, והן שימשו נדבך חשוב ללמידה מרחוק.

מהו המסר שתרצו להעביר לקהילות מקצועיות לומדות אחרות

כל קהילה מאופיינת במטרות ייחודיות ובדינמיקה משלה. הפריה ותמיכה הדדית בין חברי הקהילה הן עמודי התווך שכל קהילה חייבת להיות מושתתת עליהם. גם אם אתם בטוחים שאתם ותיקים ומנוסים, וגם אם אתם עדיין בתחילת הדרך, גם לכם יש רעיונות שיוכלו לסייע לאחרים, ותמיד יש מה ללמוד ובמה להתחדש. מגוון המוחות הנמצאים בקהילות המקצועיות תורמים רבות לכל אחד. לקהילה שנותנת במה לכל אחד מחבריה יש כוח, ותמיד אפשר ללמוד ולהחכים ממורים אחרים.
שותפות הגורל בקרב שותפי הקהילה יוצרת אווירה נעימה ומכבדת, ומאפשרת כנות ופתיחות ייחודיות לקהילה. אנו, חברי הקהילה, ממליצים להקפיד על שיתוף: בקשיים, בהצלחות ובתוצרים, שיתוף פעולה   והשתתפות פעילה – עם מצלמות פתוחות כמובן – במהלך המפגשים. זו הדרך להתקדמות מקצועית ולהצלחת הקהילה.

1106
1

תגובה 1. Leave new

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

קרא גם:

תפריט