קנבס הקהילה הוא כלי לבנייה ולהפעלה של קהילה חדשה, וכן לניתוח ולשיפור עבודתה של קהילה קיימת.

הכלי פותח במקור עבור קהילות מסוגים שונים, וביצענו בו התאמות כדי לתת מענה לקהילה מקצועית לומדת (קמ"ל), בין שהיא קהילת פנים אל פנים בין שהיא קהילה דיגיטלית או היברידית (כלומר משלבת מפגשים פנים אל פנים ומפגשים בפלטפורמה דיגיטלית).

 

הקנבס מורכב משלושה חלקים: זהות, חוויה ומבנה. כל חלק מחולק לתמות אחדות. לכל תמה יש כמה שאלות הכוונה המסייעות בחשיבה עליה.
בליבת הקנבס נמצאת הזהות. לקהילות חזקות יש הבנה ברורה ומפורשת מי הן, מדוע הן קיימות ומה הם הערכים שלהן. היבטים אלה של הקהילה הם מופשטים יותר מהחלקים האחרים של הקנבס, ומשום כך הם מקבלים לעיתים קרובות פחות התייחסות בבואנו לתכנן ו/או לנטר קהילה. גישתנו היא שתחושת זהות חזקה בונה את ליבת הקהילה המוצלחת, מזינה את שאר החלקים של הקהילה ונותנת להם משמעות. מסיבה זו הזהות נמצאת במרכז הקנבס, בליבה.

חלקו השני של הקנבס עוסק בחוויה מנקודת המבט של משתתפי הקהילה: מה מתרחש בה בפועל וכיצד היא מתרגמת את מטרותיה לפעילויות שיוצרות ערך עבור החברים? מה הן הנורמות של הקהילה? מה מצופה מכל השותפים בקהילה?

החלק השלישי של הקנבס מתמקד במבנה וסדירויות של הקהילה. היבטים ארגוניים אלה נחוצים כדי לקיים את הקהילה וכדי להתמודד עם מצבים מאתגרים, מכיוון שאלו צצים מדי פעם.

הסרטון המצורף מסביר עוד על המודל:

תוכלו לקרוא עוד על החלקים השונים של הקנבס במסמך המצורף.

הקנבס מבוסס על הקנבס הקהילתי באתר https://community-canvas.org//

עיבוד והתאמה: צוות מו"פ קהילות מקצועיות לומדות וצוות "היברידיות".

לקריאה נוספת

קנבס קהילה
קנבס לקהילה מקצועית לומדת: קובץ עבודה
4239
1

תגובה 1. Leave new

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

קרא גם:

תפריט