מודל "קהילת מורים מקצועית לומדת" (להלן: קמ"ל) מעוגן בשתי הנחות עיקריות: האחת – הידע המקצועי נמצא בחוויות היום-יומיות של המורים, ולכן ניתן להבינו בצורה הטובה ביותר באמצעות רפלקציה ביקורתית משותפת עם אלה החולקים את אותה חוויה (Buysse, Sparkman, & Wesley, 2003).
האחרת – מעורבות פעילה של מורים בקהילות למידה מקצועיות תגדיל את הידע המקצועי שלהם, וכפועל יוצא גם את הלמידה של התלמידים. זאת, משום שבמסגרת קהילה מקצועית לומדת המורים מתמקדים בלמידה של התלמיד, בניגוד להתמקדות בתהליכי הוראה האופיינית להשתלמויות מורים (DuFour, DuFour, Eaker, Many, & Mattos, 2016).
המסמך המצורף מרחיב ומפרט עוד על מודל הקמ"ל.
בנוסף, אפשר לקרוא גם על "מהי קהילה מקצועית לומדת?" באתר.