המטרה המרכזית של חקר הפרקטיקות היא לפתח אצל המורים ידע וחשיבה אפיסטמיים על אודות הפרקטיקה: כשירות מורכבת שכוללת מארג של מיומנויות חשיבה ועשייה. לאור זאת, חקר הפרקטיקה, כמו גם הבנייתה, נשענים על תיאוריות מתחום פיתוח החשיבה. המושג ידע מטה-אסטרטגי שמקורו בתחום החשיבה מתאים לשימוש גם בהקשר של חקר פרקטיקה. ידע מטה-פרקטי (בהשאלה מידע מטה-אסטרטגי) מתייחס לידע על אודות הפרקטיקה בשלושה היבטים: למה להשתמש בה, מתי להשתמש ואיך להשתמש.

במפגש פורום קהילות מקצועיות לומדות שנערך ב-23.2.21, הציגו ד"ר מירי דרסלר וד"ר נורית בר יוסף ממרכז "למדע" את חקר הפרטיקה של ההוראה על פי המודל של הסבר מדעי.

מצורפים מאמר המפרט עוד על מודל זה, מצגת המפגש וקובץ אקסל לפעילות הממחישה את הנושא.

לקריאה נוספת

601
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

קרא גם:

תפריט