אהבת את המאמר? ניתן לשתף אותו!

הציגו את הקהילה שלכם (שם, תחום דעת, אזור פעילות, מספר משתתפים).

אנחנו קהילת "מצמיחים" – מורים לחקלאות (כן, יש דבר כזה… מתחילים ביסודי, ואפילו מגישים לבגרות). מקצוע החקלאות נחשב למקצוע מדעי, ומלמדים אותו בכל המגזרים והגילים. בקהילה שלנו מדובר במורים לחקלאות העובדים עם תלמידים בחינוך המיוחד. אנחנו קהילה ארצית היברידית. למפגשים מגיעים כ-15 מורים ומורות, בקבוצת הווטסאפ המלווה את הקהילה יש הרבה יותר. בווטסאפ אנחנו מנסים לעודד חברים להגיע למפגשים, ושמחים לראות את קהילת הווטסאפ גדלה ומתרחבת.

מה מייחד אתכם?

וואו, המון. הקהילה קמה בעקבות צורך מהשטח. אנחנו מורים מכל רחבי הארץ, בעלי תחום עניין משותף: חקלאות. חלקנו באים מרקע של חינוך מיוחד ומלמדים חקלאות ללא רקע בחקלאות, וחלקנו באים עם רקע חקלאי ומלמדים חינוך מיוחד ללא רקע של חינוך מיוחד. יחד אנחנו יכולים להגיע רחוק.

שתפו באירוע משמעותי שאירע במפגשים שלכם השנה.

ללא ספק, המפגש הראשוני. אחרי חבלי לידה קשים קמה לה הקהילה! לא האמנו, אבל למפגש, שנערך בחולון, הגיעו מורות ממקומות רחוקים. לא היה לנו הרבה זמן להתארגן למפגש ואפילו חשבנו לבטל אותו, אבל חשבנו שנכון יותר לא לאכזב את מי שמתכוון להגיע. להפתעתנו באו מורות שלא מכירות זו את זו (או אותנו). הן הגיעו למפגש פנים אל פנים, באמצע שבוע, בפקקים, בזמן הקורונה. אבל הן באו מתוך מטרה ועניין, ובעינינו זה לא מובן מאליו. זה היה רגע מכונן, תרתי משמע.

מתודה/כלי שעשיתם בהם שימוש מוצלח השנה.

מפגש פנים אל פנים – הסיור הלימודי. המורות נחשפו לדרכי העבודה ולפעילות של גבי, אחד ממובילי הקהילה, בבית הספר, בדרך של הוראת עמיתים. במפגשים אנו מקפידים לנהל דיון פתוח ולאפשר לכל החברים לדבר ולהתבטא. כשאחת המורות אמרה "אני מחכה למפגשים האלה… אני מרגישה שאני יכולה לדבר", הרגשנו שהקהילה מצליחה לתת לכולם במה. כך גם בסיכום: אנחנו מבקשים מכל מורה לספר מה הוא/היא בוחר/ת לקחת מהמפגש. מצאנו גם שהחלוקה לחדרים מאפשרת מפגש אינטימי ומקרב של חברי הקהילה.

מסר לקהילות מקצועיות לומדות אחרות.

אנחנו רק בתחילת הדרך, ולא הכול הולך בקלות (נהפוך הוא…). אבל אנחנו מאמינים מאוד בכוחה של הקהילה ובתרומה האישית של כל אחד ואחת מהחברים והחברות לקהילה ולעבודה המשותפת. אנחנו מאמינים שאפשר להתגבר על הקשיים על ידי שיתוף ושיקוף ומקווים שהקהילה תתרחב ותיתן מקום וביטוי לעוד מורים ומורות מהתחום. יחד נתגבר על הקשיים ונהנה מהתוצרים.

 

תמונה ששלחה חברת הקהילה מעין מניס, במסגרת פעילות שביקשנו, ומבטאת פחות או יותר את הקהילה: מה מאחד גידול כלבים, גינה לימודית, טיפול בעזרת בעלי חיים, טבע וסביבה?

הכלבים שונים זה מזה, כמו כולנו…

והקשתות האלה: "לעולם לא תמצא קשת בענן – אם תביט למטה"

1359
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

קרא גם:

תפריט