אהבת את המאמר? ניתן לשתף אותו!

היערכות לשנת הלימודים תשפ"ג

ביום ראשון, 13.2.22 נערך מפגש מקוון שנושאו "היערכות לפעילות קהילות מקצועיות לומדות תשפ"ג" בהובלת מו"פ קהילות מקצועיות לומדות במכון מופ"ת.

במפגש השתתפו מנהלת האגף לפיתוח מקצועי במשרד החינוך, הגב' עינת רום ונציגות האגף הגב' הדר גפני וגב' דיצה כהן, יחד עם מפמ"רים, נציגי גופים מלווים ומובילות ומובילי קהילות שונות ברחבי הארץ.

הגב' רום הציגה את עקרונות המתווה החדש לתקצוב הקהילות בשנת הלימודים הבאה ואת אילוצי התקציב שבעטיים נדרש לדבריה השינוי.

נציגי ונציגות הקהילות השונות הציעו הצעות שונות לשימור העקרונות הקהילתיים וההנחיה המשותפת באופן שיצמצם ככל הניתן את השפעת השינוי על הקהילות הקיימות אך יאפשר את הרחבת פעילות הקהילות למורים נוספים.
נציגי ונציגות הקהילות הדגישו בין היתר את:

  • חשיבות ההנחיה המשותפת להצלחת הקהילות ואת הרצון העז שלהם שהפרויקט הקהילתי יתפתח ויתרחב עוד.

  • הערך הגדול שמקבלים המורים והמורות מהחברות בקהילה (בפרט אלו המתגוררים בפריפריה).

  • הצורך בקיום תהליך עמוק וארוך טווח שלא מסתכם ב-30 או 60 שעות.

  • העובדה כי לקהילות במקצועות שונים יש צרכים שונים (בפרט ההבדל בין מקצועות "קטנים" למקצועות גדולים יותר).

  •  החשש שלהם שקיצוץ התקציב יוביל לפגיעה בחקר הפרקטיקה בקהילות.

בין היתר הם הציעו לתת לגופים המלווים או למפמ"רים השונים אוטונומיה בחלוקת התקציב או לחלק באופן שונה את שעות ההנחיה כך שלא תתחייב חלוקה ל-30 או 60 שעות (למשל לתת 40 שעות לקהילות חזקות).

 

855
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

קרא גם:

מוקדי ההחלטות של רכזי ביולוגיה המשתתפים בקהילה וירטואלית מקצועית לומדת כבבואה של זהותם המקצועית

המחקר בחן את פעילותם של רכזי ביולוגיה מתיכונים שונים בישראל, החברים בקהילה מקצועית לומדת וירטואלית (VPLC) בזמן המעבר ללמידה דיגיטלית…
תפריט