הבדלים בין יעילותן של קהילות מקצועיות לומדות בבית הספר: השלכות על מנהיגות

  1. ראשי
  2. תיאוריה
  3. הבדלים בין יעילותן של קהילות מקצועיות לומדות בבית הספר: השלכות על מנהיגות
אהבת את המאמר? ניתן לשתף אותו!
מחקר זה תורם לזיהוי ולהבנת ההבדלים בין  קהילות בתפקוד גבוה לבין קהילות בתפקוד נמוך ולהבנת תפיסותיהן המשתנות את מנהיגות מובילי הקהילות ואת מידת התמיכה של אלה האחרונים בקהילות. המחקר מבקש לתרום לשני גופי ידע מרכזיים: תחום הקהילות המקצועיות הלומדות ותחום המנהיגות המעצבת.
Voelkel, R. H., & Chrispeels, J. H. (2017). Within-school differences in professional learning community effectiveness: Implications for leadership. Journal of School Leadership, 27(3), 424–451

ממצאים עיקריים

    • מחקרים מראים שקהילות מקצועיות לומדות (Professional learning communities, PLC) מעלות את רמת שיתוף הפעולה בין המורים וכתוצאה מכך את הישגי התלמידים.
    • המחקר הנוכחי בוחן הבדלים בהתנהגות המורים ובאופן שבו קהילות / צוותים שונים בתפקוד משתנה (צוותים בתפקוד נמוך וגבוה) תופסים את מנהיגות המנהלים.
    • צוותים בתפקוד גבוה חשו את תמיכת המנהל ותפסו את פעולתו כמשתפת ומיטיבה ואילו הצוותים בתפקוד הנמוך לא חשו את תמיכתו ולא היו שותפים לחזון שהציב.
    • ניתוח הנתונים במחקר העלה כי הצוותים נבדלו זה מזה בעומק היישום של תהליכי הקהילות המקצועיות הלומדות, ובעקבות זאת ברמת השינויים בפרקטיקות ההוראה.
    • הצוותים הטובים יותר השתמשו במודל סמארט S.M.A.R.T כדי להציב לעצמם מטרות ולמלאן.
    • ממצאים אלה מצביעים על הצורך להקל על המנהלים באופן פעיל יותר בהפעלה וביישום של קהילות מקצועיות לומדות, כדי להפיק מנוכחותן בבתי הספר את מירב היתרונות.

קראו עוד בפורטל מס"ע: הבדלים בין יעילותן של קהילות מקצועיות לומדות בבית הספר: השלכות על מנהיגות

768
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

קרא גם:

תפריט